علت برکناری جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت-راهبرد معاصر

علت برکناری جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت

صبح امروز وزیر بهداشت طی حکمی سیما سادات لاری را به عنوان سخنگوی وزارتخانه منصوب کرد که این موضوع در فضای مجازی سر و صدای زیادی به پا کرد. برخی علت برکناری جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت را اظهارت او در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی می دانند.
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۰ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 09
کد خبر: ۴۵۳۰۴

به گزارش راهبرد معاصر، علت برکناری جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت تاکنون به طور قطع مشخص نشد اما بسیاری از کاربران این برکناری را اظهارت او در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و ماجرای جدال توئیتری سخنگوی پیشین وزارت بهداشت با سفیر چین مرتبط دانسته اند. 

 

علت برکناری جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت

 

وزیر بهداشت امروز در حکمی سیما سادات لاری را به عنوان سخنگوی وزارت بهداشت و درمان معرفی کرد. سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت است که از این پس با حفظ سمت سخنگو هم خواهد بود. به این ترتیب کیانوش جهانپور رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت دیگر سخنگوی وزارت خانه نیست.

 

در متن حکم نمکی خطاب به دکتر سیما سادات لاری آمده است:«با توجه به سوابق ارزنده اجرائی و حسن سلوک با دستگاه‌های اجرائی مرتبط با حفظ سمت و پست سازمانی، امور سخنگوئی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سرکارعالی محول می شود.

 

امید است با امانتداری، دقت و پرهیز از هرگونه سیاسی کاری و تمرکز بر جنبه های فنی و تخصصی این وزارتخانه در انجام امور محوله موید باشید.

 

از آنجا که هرگونه اظهارنظر سخنگو، دیدگاه رسمی دستگاه و وزیر مربوطه تلقی می‌شود لذا قبل از طرح موارد در رسانه‌ها و شبکه های اجتماعی ضروری است هم آهنگی لازم با اینجانب به عمل آید. لازم به ذکر است قبلاً هیچکدام از همکاران به عنوان سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب نشده‌اند و جناب آقای دکتر جهانپور به عنوان رییس محترم مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی در طول مدیریت بیماری کرونا از طرف روابط عمومی خبررسانی بیماری کرونا را به عهده داشته‌اند که از زحمات صادقانه و برادرانه ایشان قدردانی می‌شود.»

 

باتوجه به متن حکم وزیر به نظر می‌رسد نمکی از اظهارنظرهای جهانپور در حوزه های غیر مرتبط با حوزه تخصصش و ورود او به مسائلی از قبیل سیاست خارجی در توئیتر خوشنود نبوده است.

 

وزیر بهداش همچنین تاکید کرده که تا پیش از این به طور رسمی هیچکس سخنگوی وزارت بهداشت نبوده و کیانوش جهانپور نیز "به عنوان رییس محترم مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی در طول مدیریت بیماری کرونا از طرف روابط عمومی خبررسانی بیماری کرونا را به عهده داشته‌اند که از زحمات صادقانه و برادرانه ایشان قدردانی می‌شود."
 

در این حکم روشن نیست که آیا جهانپور از سمت مدیریت روابط عمومی برکنار شده است یه نه. به هر حال محتوای حکم نشان می‌دهد که برخی موضع گیری‌های جهانپور به مذاق وزیر خوش نیامده و از سخنگویی کنار گذاشته شده است.
 

به گزارش فرارو، کیانوش جهانپور پس از شیوع کرونا در کشور چهره اصلی اطلاع‌رسانی درباره این بیماری بوده است. او در ماه‌های اخیر مواضع بحث برانگیز زیادی داشته که از جمله آن‌ها جدال پرسروصدا با سفیر چین و برخی اعضای شورای شهر تهران اشاره کرد. جهانپور در مواردی مواضع سیاسی در توئیت‌های خود می‌گرفت.
 
 

واکنش «جهانپور» به برکناری از سخنگویی

کیانوش جهانپور سخنگوی سابق وزارت بهداشت پس از برکناری‌اش از این سمت، پستی را با عکس سپهبد شهید سلیمانی در صفحه توئیترش منتشر کرد و نوشت: «یکی مرد جنگی به از صد هزار ...»

 

علت برکناری جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت

 

ناگفته های جهانپور از دوران سخنگویی را بخوانید

 
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار